آموزش نور پردازی

راهنمایی برای دیزاین مناطق مختلف منزل

اگرچه شاید  معلوم نباشد، یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی ها برای افزایش جذابیت و زیبایی محیط، نورپردازی جذاب و اصولی است. این که آیا تصمیم دارید نورپردازی داخلی موجود خانه خود را به روز کنید یا نورپردازی بیرونی، باید به نکات زیادی توجه کنید. در واقع، تفاوت بین تغییر ساختار نور پردازی خانه قبل و بعد از آن می تواند بسیار چشمگیر باشد. برای اینکه کار را برای شما آسانتر کنیم، در این بلاگ 4 مورد از مهم ترین نقاط منزل را ذکر کردیم که میتوانید برای جذاب کردن محیط خود از آنها استفاده کنید.

1. نورپردازی بیرونی

با شنیدن “نورپردازی خانه”، بسیاری از صاحبان خانه احتمالاً به داخل آن فکر می کنند (به عنوان مثال حمام و آشپزخانه). با این حال، در حال حاضر، ما می‌خواهیم روی چیزی تمرکز کنیم که ممکن است کمتر با آن آشنا باشید: نور پردازی بیرون از منزل

یکی از ویژگی‌های نورپردازی در فضای باز، توانایی آن در برجسته کردن محوطه‌سازی، مسیرها، راه‌ها، آتش‌دان‌ها، فواره‌ها، حصارها و سایر مناطق بیرونی شماست. اگر خانه شما دارای یک پاسیو در فضای باز، یک عرشه، یک استخر، یا یک منطقه منقل است، می توان آنها را با وسایل روشنایی زیبا تزئین کرد. اینها هم منطقه را متمایز می کنند و هم دید کلی را بیشتر می کنند.

حتی زمانی که موقعیت مکانی و طراحی/سبک کلی خانه خود را در نظر می گیرید، گزینه های بی پایانی برای طراحی روشنایی بیرونی وجود دارد. با برخی اضافات و تکمیل های ساده، “جذابیت محدود” خانه شما می تواند تقریباً فوراً افزایش یابد.

حتما بخوانید: 7 مزیت برتر استفاده از چراغ های LED در مقایسه با نورپردازی سنتی

2. نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه اغلب قلب خانه است. با کمی سلیقه، می توانید آن فضا را حتی زیباتر و جذاب تر کنید.

اگر لوستریدارید، با نصب چراغ های آویز جدید، نورپردازی عمومی تر خود را به روز کنید. برای برجسته کردن یک بک اسپلش منحصربه‌فرد، یک ریسه نوری در بالای کابینت‌های خود اضافه کنید تا ظاهری چشمگیر داشته باشید. برای سرآشپز خانواده، مجموعه ای از چراغ های کار به خوبی قرار گرفته بر روی منطقه اجاق گاز/کباب پز می تواند تفاوت را ایجاد کند.

هنگامی که به دنبال نقل مکان به یک خانه جدید هستید، خریداران احتمالاً متوجه تغییراتی می شوند که این ارتقاء نورپردازی جدید به تجربه آشپزخانه ارائه می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. نورپردازی حمام

حمام فضای دیگری است که نورپردازی جذاب می تواند فضایی آرامش بخش  ایجاد کند.  اگر حمام شما در حال حاضر دارای نورپردازی ساده ای است، میتوانید از لامپ هایی با دمای رنگی گرم استفاده کنید.

5. نورپردازی نشیمن

مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن فضایی هست که از انواع مختلفی از نور استفاده می کنند.

اگر به دنبال دیزاین کردن نور اتاق نشیمن خود هستید، یک استراتژی مفید به خصوص چیزی است که به عنوان “لایه بندی نور” شناخته می شود. با لایه‌بندی سبک، ابتدا کاربرد اصلی اتاق را در نظر می‌گیرید و سپس نورها را طوری لایه‌بندی می‌کنید که این فعالیت‌ها را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید.

برای خانواده خود، ممکن است از اتاق نشیمن عمدتاً برای تماشای تلویزیون با هم استفاده کنید. خانواده های دیگر ممکن است از اتاق نشیمن به عنوان اتاق مطالعه استفاده کنند. برای افراد اجتماعی در میان ما، اتاق نشیمن می تواند به بهترین نقطه در خانه برای سرگرمی تبدیل شود.

اگر شما از اتاق نشیمن برای تماشای تلویزیون استفاده میکنید می‌توانید چراغ‌ها را با لامپ‌های کم‌نور در سقف لایه‌بندی کنید تا محیطی قابل تنظیم داشته باشید و فشار چشم را کاهش دهید. ممکن است چند لامپ رومیزی برای نورپردازی کمی بیشتر در شب اضافه کنید.

هر استراتژی که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، نور لایه ای در اتاق نشیمن می تواند یک امتیاز بزرگ برای خانواده شما و همچنین برای کسانی که قصد خرید خانه شما را در آینده دارند، باشد.

برای خرید انواع لامپ کلیک کنید

برخی از سایت های معتبر در حوزه فروش لامپ:

تپش نیرو

آرتا الکتریک

لایت هوم

نوراکو مارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *