تخصصی برق و الکترونیک

برخی از دلایل که چرا لامپ های LED به سرعت می سوزند + راه حل

لامپ های LED گاهی اوقات حتی زمانی که به تازگی خریداری و نصب شده اند می سوزند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث این اتفاق می شود. رایج ترین آنها ولتاژ بالا، کنتاکت معیوب و کلیدهای دیمر معیوب و بی کیفیت هستند. یکی دیگر از دلایل رایج این است که وقتی از وسایل روشنایی مناسب استفاده نمی کنید، لامپ  ها بیش از حد گرم می شوند و بلافاصله پس از استفاده می سوزند. همچنین می تواند به این دلیل باشد که کیفیت ساخت لامپ ها پایین باشد.شما می توانید با پیدا کردن مشکل و رفع آن از این مشکل جلوگیری کنید. لامپ های سوخته قبلاً آسیب دیده‌اند، بنابراین باید یک لامپ ال ای دی دیگر خریداری کنید. پیدا کردن مشکل و ایجاد تغییرات لازم می تواند از سوختن لامپ های LED در آینده جلوگیری کند.

 

ولتاژ بالا

مهم ترین و  رایجترین علت سوختن سریع لامپ های ال‌ای‌دی که احتمال با آن مواجه شده اید، ولتاژ بالا است.

حتما بخوانید: نحوه تعمیر لامپ ال ای دی LED

هنگامی که بار الکتریکی برق شما بالا باشد ، می تواند به راحتی باعث سوختن لامپ های شما شود. 120 تا 60 هرتز به عنوان محدوده ولتاژ مناسب در نظر گرفته می شود که باعث سوختن لامپ ها نمی شود. این مشکل باید با تماس با یک برقکار برطرف شود تا او ولتاژ خانه شما را آزمایش کند و آن را درست کند.

اتصال نامناسب لامپ

اتصال نامناسب لامپ زمانی اتفاق می افتد که مقدار ولتاژی که لامپ ها دریافت می کنند تحت تأثیر قرار می گیرد یا نوسان آن افزایش پیدا می کند . نمونه‌هایی از این موارد می‌تواند زمانی باشد که یک لامپ  به صورت شل بسته شده که می‌توانید با سفت کردن آن این مشکل را برطرف کنید.

گرم شدن بیش از حد لامپ ال ای دی

لامپ های LED بر خلاف لامپ های رشته ای نور را با گرما تولید نمی کنند. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که لامپ های ال ای دی راندمان انرژی بالایی دارند. اما به هر حال امکان دارد لامپ های ال ای دی گرم شوند که باعث فرسودگی سریعتر آنها می شود.

برای خرید لامپ کلیک کنید

منبع: enrgtech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *