الکتریکی

معرفی انواع لامپ + قیمت لامپ

قیمت و خرید لامپ ال ای دی

لامپ چیست؟

لامپ به یک چشمه نور مصنوعی گفته می‌شود که از یک منبع نوری به‌ وجود آمده و شامل برخی قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی از قبیل: حباب، اتصالات و… است. این تجهیزات در یک محفظه از جنس شیشه و یا پلاستیک جای گرفته و قادرند انرژی الکتریکی را به روشنایی تبدیل کنند. امروزه خرید لامپ یکی از خریدهای بسیار ضروری برای مصارف و کاربردهای گوناگون است. به‌ همین دلیل هم در حال‌ حاضر انواع مختلفی از این محصولات طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. هر کدام از این ابزارها را می‌توانید در کاربرد خاصی مورد استفاده قرار دهید. در این مقاله برخی از انواع لامپ معرفی شده‌اند. بنابراین می‌توانید از میان آن‌ها ابزار روشنایی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

حتما بخوانید:آشنایی با کلید(فیوز)مینیاتوری هیمل

روشنایی ایده آل؛ کلید دکوراسیونی جذاب

به جرات می توان گفت که تا به امروز، کشف الکتریسیته، بزرگترین خدمت به بشر بوده است. اهمیت نور و روشنایی را به راحتی می توان با چند دقیقه قطعی برق درک کرد. حال اگر این خاموشی در شب رخ دهد، اثرات منفی آن بیشتر می باشد. تنوع لوازم روشنایی، باعث شده تا نیازهای افراد با سلایق مختلف تامین شود. گذشته از آن، افراد با انتخاب نورپردازی مناسب و شیک، به دنبال ایجاد محیطی آرام و دلنشین در منزل خود هستند.

حتما بخوانید:“VS” قسمت یک : لامپ بروکس اصلا برند خوبی نیست…

به همین دلیل است که انتخاب نوع لوازم روشنایی بسیار حائز اهمیت است. خرید لامپ نیز، به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. امروزه، تعدد لوازم برقی و مصرف بی رویه انرژی الکتریکی باعث شده تا افراد همواره به دنبال محصولات کم مصرف باشند. از اینرو، با گذشت زمان، تحولی در تولید لامپ ها ایجاد شد تا مصرف برق را در آنها کاهش داده و کارکرد آنها را افزایش دهد. با این تحول، افراد به جای خرید لامپ رشته ای، به خرید لامپ کم مصرف روی آوردند.

انواع لامپ

حتما بخوانید :انواع لامپ | تمام آنچه نیاز است بدانید!

یکی از نکات بسیار مهم پیش‌ از خرید لامپ در نظر گرفتن نوع این ابزار است. چراغ‌های موجود در بازار می‌توانند از نوع رشته‌ای، مایکروویو، هالوژنی، فلورسنت (لامپ کم‌ مصرف)، ال‌ ای‌ دی، ادیسونی و… باشند. اگر تمایل دارید از میان این محصولات لامپ ارزان‌ قیمت و یا گران‌ قیمت و مورد نظرتان را خریداری کنید بهتر است با انواع این محصولات آشنایی داشته باشید.

حتما بخوانید:خرید محافظ برق مناسب+معرفی برند های برتر

لامپ رشته‌ای

این محصولات نوعی چشمه نور مصنوعی به شمار می‌روند که قادرند نوری سفید و درخشان ارائه دهند. در این نوع ابزارهای روشنایی، جریان الکتریکی از رشته‌ای بسیار نازک از فلز تنگستن عبور کرده و آن را به‌ شدت داغ می‌کند. این رشته پس‌ از داغ شدن، نورانی و روشن می‌شود.

این محصولات توسط یک حباب شیشه‌ای بسته شده‌اند تا اکسیژن به رشته نرسیده و آن را شعله‌ور نسازد. این چراغ‌ها معایبی هم دارند. مهم‌ترین عیب آن‌ها این است که بیشتر انرژی الکتریکی را به گرما مبدل می‌سازند. گرمایی که باید توسط سیستم‌های تهویه از ساختمان خارج شود. پس این محصولات به اتلاف انرژی برق منجر می‌گردند.

لامپ  هالوژنی

به این محصولات اس ام دی نیز گفته می‌شود. این نوع ابزارهای روشنایی نیز نوعی چراغ رشته‌ای به شمار می‌روند که به‌ همراه برخی از گازهای فشرده، ید، بروم و… طراحی شده‌اند.

مکانیزم این ابزار به‌ نحوی است که تنگستن بخار شده به‌ طور مجدد بر روی رشته ته‌نشین می‌شود و لذا این لامپ‌ها طول عمر بالاتری نسبت‌ به چراغ‌های رشته‌ای معمولی دارند.

این محصولات از اندازه‌های کوچکی برخوردار شده و نور مناسبی هم دارند. به‌ همین دلیل در سیستم‌های نورپردازی و ویژه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

قیمت و خرید پنل هالوژنی

لامپ کم مصرف (فلوئورسنت)

لامپ کم‌ مصرف نسبت‌ به چراغ‌های رشته‌ای، مصرف انرژی بسیار کمتری دارد. اما نور ایجاد شده توسط این ابزارها با چراغ‌های رشته‌ای یکسان است. از سوی دیگر این محصولات عمر و دوام بسیار بالاتری هم دارند. اگر به‌ دنبال خرید لامپ ارزان‌ قیمت هستید بهتر است این نوع چراغ را برای خريد در نظر نگیرید. چراکه این ابزار روشنایی قیمت بالاتری نسبت‌ به چراغ‌های رشته‌ای دارند.

لامپ های LED ال ای دی

این نوع ابزار روشنایی برای روشن کردن محیط از دیودهای نورافشان و یا ال‌ ای‌ دی بهره می‌برند. این محصولات می‌توانند برق کمی تولید کنند اما طول عمر و دوام آن‌ها بسیار مناسب است. در فرآیند ساخت این ابزارها از تکنولوژی‌های پیشرفته و روز استفاده‌ شده است.

این نوع چراغ‌ها در مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی بالا و بازده انرژی بسیار مناسبی هم دارند. شما می‌توانید از میان این تجهیزات به انتخاب و خرید لامپی دست بزنید که با مصارفتان همسوئی و هماهنگی دارد.

قیمت و خرید لامپ ال ای دی LED با قیمت مناسب

خرید لامپ نورلند

در هنگام خرید لامپ، توجه به میزان مصرف برق آن، تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. اگر می خواهید آیندگان نیز از این انرژی حیاتی بهره مند شوند، بهتر است با انتخاب لامپ های مناسب، مانند لامپ های LED، مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. این نوع لامپ ها علاوه بر مصرف کم برق، دارای عمری طولانی نیز می باشند.

لامپ های کم مصرف نورلند

استفاده از لامپ های کم مصرف

به همین منظور، ما خرید لامپ برند نورلند را به شما پیشنهاد می کنیم.شما میتوانید برای خرید انواع لامپ کم مصرف به فروشگاه اینترنتی تپش نیرو مراجعه فرمایید یا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *