الکتریکی

نکات مهم در خرید محافظ برق مناسب + قیمت و خرید محافظ برق

چرا از محافظ برق استفاده کنیم؟

در سالهای اخیر، تعدد لوازم برقی موجب استفاده بیش از حد از انرژی شده و این مصرف بالا منجر به نوسانات برق می شود. ایجاد نوسانات در جریان الکتریکی نیز، موجب آسیب به لوازم برقی می شود. از آنجاییکه قیمت خرید و یا تعمیر لوازم برقی بسیار بیشتر از قیمت یک محافظ برق است، خرید محافظ برق برای انواع لوازم خانگی، جزء اولویت هاست. وجود یک محافظ برق، باعث یکنواخت شدن جریان ورودی به لوازم برقی شده و در نتیجه ریزپردازنده های موجود در این لوازم، حتی با نوسان برق نیز کارایی خود را حفظ خواهند کرد.

در واقع، با خرید محافظ برق، ولتاژهای اضافی به زمین منتقل شده و همچنین از ورود جریان نوسانی به وسیله جلوگیری می شود. بعلاوه، در مناطقی از منزل که تنها یک پریز وجود دارد، استفاده همزمان از لوازم برقی با محافظ برق امکان پذیر است. البته باید توجه داشت که اتصال تعداد زیادی لوازم برقیِ پرمصرف به محافظ نیز ممکن است به آن آسیب بزند.

خرید بهترین محافظ برق ماشین لباسشویی

بخوانید:آشنایی با انواع کلید مینیاتوری

انواع محافظ برق

امروزه، محافظ های مختلفی برای انواع لوازم برقی تولید شده است. برای کارکرد بهتر و ایمنی بیشتر، بهتر است محافظ های لوازم برقی جدا از یکدیگر باشند. انواع محافظ برق شامل محافظ برق یخچال و فریزر، محافظ برق سیستم صوتی و تصویری مانند تلویزیون و کامپیوتر، محافظ برق ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، محافظ کولر گازی و محافظ برق کل ساختمان می باشند.

خرید محافظ برق یخچال و فریزر، از دو قسمت اصلی آن، یعنی برد و کمپرسور به خوبی محافظت می کند. اگر ولتاژ ورودی به کمپرسور یخچال نوسان داشته باشد، کمپرسور می سوزد و هزینه تعویض آن بسیار بالا خواهد بود. محافظ های برق یخچال معمولا قدرتی معادل 2450 ولت آمپر دارند. این میزان قدرت، برای محافظ های برق سیستم های صوتی و تصویری نیز کافیست و برای تلویزیون، لپتاپ، کامپیوتر و لوازمی از این قبیل بهتر است حتما از محافظ استفاده شود.

همچنین بهتر است با خرید محافظ برق، کولرهای گازی را نیز در برابر نوسانات برق بیمه کنید. این نوع کولرها به دلیل کارکرد زیاد در طول روز، به محافظت بیشتری نیاز دارند. قدرت محافظ کولر گازی باید حدود 6500 ولت آمپر باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، محافظ برقِ مورد استفاده برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی باید قدرتی معادل 5000 ولت آمپر داشته باشد و بهتر است محافظ، حالت اتصال به زمین یا ارت داشته باشد. برای کل ساختمان نیز، بهتر است بعد از کنتور برق، به جای نصب چندین محافظ، از یک محافظ قوی با قدرت 12000 ولت آمپر استفاده شود.

حتما بخوانید:خرید لامپ مناسب

بهترین برند محافظ برق

برند خیام الکتریک نیز یکی دیگر از برندهای مطرح در زمینه تولید و فروش محافظ برق یخچال،کامپیوتر و…فعالیت میکند و محافظ های برق این شرکت ایرانی بسیار باکیفیت و مناسب برای مصارف خانگی و حتی مصارف صنعتی هستند.
برند نورسان الکتریک هم جدیدا پا به بازار گذاشته است که محصولاتش با کیفیت قابل قبولی و از همه مهم تر قیمت مناسب محصولاتش باعث شده تا توجه خریداران را به خود جلب کنید

محافظ تایمردار

محافظ تایمردار

خرید محافظ پارت الکتریک

پارت الکتریک، یکی از برندهای معتبر در زمینه فروش انواع محافظ برق می باشد. با خرید محافظ برق پارت الکتریک، ایمنی لوازم برقی خود را تامین کنید. این برند، محافظ های برق متنوعی از نظر تعداد پورت ورودی، طول کابل، قدرت و زمان تاخیر به بازار عرضه می کند. همچنین، می توانید برای لوازم برقی خود از محافظ های برق ارت دار این برند نیز استفاده کنید. جنس مرغوب بدنه ی محافظ ها و تنوع در چیدمان پریزها نیز، از دیگر مزایای محافظ های برق پارت الکتریک می باشد.

نکات مهمی که در  خرید محافظ الکترونیکی باید به آن‌ها توجه کنید

خرید بهترین محافظ برق لپ تاپ

باید این نکته را یاد آور شد که به مرور زمان و در اثر هدایت انرژی محافظ‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند. در واقع میزان عمر مفید محافظ الکترونیکی به تعداد دفعاتی که نوسان برق در منطقه اتفاق می‌افتد، مربوط می‌شود. یک محافظ الکترونیکی فقط قادر است میزان محدودی انرژی جذب کند. از سوی باید یک سری نکات را در خرید محافظ الکترونیکی در نظر داشته باشید که عبارتند از:

1- به گارانتی و ضمانت محافظ الکترونیکی توجه کنید

بعضی از محافظ‌های الکترونیکی در صورت عبور ولتاژ و آسیب رسیدن به لوازم الکترونیکی که به آن متصل بوده‌اند تا میزان مشخصی این لوازم را از آسیب ضمانت می‌کنند اما ممکن است خودشان دچار سوختگی شوند. بنابراین هنگام خرید محافظ‌های برق به این موضوع دقت کنید و چگونگی استفاده از این گارانتی را در نظر بگیرید.

در واقع در هنگام خرید محافظ‌های الکترونیکی تمامی جزئیات محصول را به دقت بررسی و مطالعه نمایید؛ زیرا شما بابت محافظ الکترونیکی که خیلی عملکرد ضعیف دارد، قرار نیست پول پرداخت کنید.

2- تعداد پورت‌های خروجی را مد نظر قرار دهید

خرید بهترین محافظ برق یخچال

بر اساس نیازتان خرید کنید. برخی افراد فکر می‌کنند محافظ‌های الکترونیکی تنها ۶ یا ۸ پورت دارند اما مدل‌های دیگری نیز مانند ۱۲ پورت موجود است که با فاصله‌های مناسب طراحی شده است تا بتوان از همه آن پریز‌ها استفاده کرد. بعضی اوقات توجه نکردن در انتخاب تعداد پورت‌ها موجب به وجود آمدن چندین چند‌راهی‌ها و محافظ‌ها خواهد شد که جلوه زشتی دارد.

شاید شما هم دیده باشید که گاهی اوقات برخی افراد به به پریز بیشتر احتیاج دارند، از اینرو چندین چند‌راهی به یکدیگر را انجام می دهند. شاید مهم به نظر نرسد ولی از نظر امنیتی ممکن است بسیار خطرناک باشد. شاید چند چند‌راهی بهم متصل شوند که البته توصیه نمی‌شود ولی نباید چند محافظ الکترونیکی را هرگز بهم متصل کنید؛ زیرا کارایی خود را از دست می‌دهند. از سوی دیگر اتصال چندین چند‌راهی را به یکدیگر سبب اضافه بار می‌شود و احتمال جرقه و آتش‌سوزی بالا می‌رود.

3- به علامت پشتیبانی از TVSS و استاندار محافظ الکترونیکی توجه کنید

خرید بهترین محافظ برق تلویزیون ال ای دی

اگر قصد خرید محافظی را دارید، توجه کنید که حتماً از سمت مؤسسه‌های معتبر استاندارد تأیید شده باشد. محافظ باید حداقل استاندارد UL۱۴۴۹ (قابلیت حفاظت از مدار در برابر اضافه ولتاژ و جریان‌های آنی) را داشته باشد تا بتواند به‌خوبی از لوازم الکترونیکی شما در برابر نوسانات و اختلالات برقی محافظت کند.

4- به میزان ولتاژ قطع و زمان پاسخگویی و نرخ جذب انرژی توجه کنید

خرید محافظ برق ارزان

ولتاژ قطع در واقع ولتاژ آستانه محافظ است، یعنی زمانی که محافظ الکترونیکی شروع به کار کرده و انرژی را جذب می‌کند که باید نرخی بین ۴۰۰ ولت یا کمتر داشته باشد (اگر کمتر باشد بهتر است). منظور از نرخ جذب انرژی در واقع میزان انرژی است که می‌تواند بدون خراب‌شدن جذب کند. نرخی میان ۶۰۰ تا ۷۰۰ ژول یا بیشتر مناسب است (اگر بیشتر باشد بهتر است).
محافظ‌ها به‌سرعت عمل نمی‌کنند و دارای تأخیر کوتاهی در عملکرد هستند (در حد چند نانو ثانیه) که به این زمان تأخیر زمان پاسخگویی می‌گویند. اغلب نوسانات برقی در سرعتی حدود میکروثانیه دارند پس اگر زمان پاسخگویی محافظی که انتخاب می‌کنید در حد نانوثانیه باشد می‌تواند این نویز‌ها را جذب نماید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است محافظ الکترونیکی باکیفیت‌تر، زمان پاسخگویی کوتاه‌تری دارد.

5- طول کابل را در نظر بگیرید

پیش از خرید فاصله وسیله برقی تا پریز را اندازه بگیرید بعد اقدام به خرید کنید. محافظ در مدل‌های بدون کابل، کابل 1.5 متری، کابل 3 متری، کابل 5 متری و حتی در مواردی کابل 10 متری طراحی می‌شوند. اگر مدل کابل دار خریداری می‌کنید، بهتر است طول کابل 50 سانتی‌متر بیشتر از فاصله اندازه گیری شده باشد.

در نهایت با در نظر گرفتن این موارد میتوانید یک خرید خوب و بی نقص داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *