تخصصی برق و الکترونیک

فیوز مینیاتوری چی بخرم + راهنمای کامل خرید

فیوز مینیاتوری یا با نام اختصاری (MCB) چیست و چگونه کار میکند ، هر آنچه که نیاز است بدانید را در این مقاله پیدا میکنید.

این راهنمای کلیدهای مدار مینیاتوری (MCB) هر آنچه را که باید در مورد انواع و اندازه های موجود بدانید را توضیح می دهد. ما بهترین مارک ها را معرفی می کنیم و عملکرد MCB ها را در پروژه های برقی شما توضیح می دهیم.

این مقاله با موضوعیت یک راهنما است و هر آنچه را که باید در مورد انواع و اندازه های موجود بدانید را توضیح میدهد ، در ادامه بهترین برند های فیوز مینیاتوری را  برای خرید فیوز مینیاتوری معرفی میکنیم و عملکرد فیوز های مینیاتوری را در پروژه های برقی شرح میدهیم.

فیوز مینیاتوری چیست؟

بیایید با مقدمه چینی این موضوع را شروع کنیم، نحوه عملکرد فیوز (کلید) مینیاتوری چگونه است ؟ کلید مینیاتوری یک کلید الکتریکی است که به طور خودکار یا اتوماتیک عمل می کند. کلیدهای مینیاتوری برای جلوگیری از آسیب به مدار الکتریکی برابر جریان اضافی در نظر گرفته شده است. طراحی فیوز های مینیاتوری به گونه ای است که در هنگام اضافه بار یا اتصال کوتاه به منظور محافظت در برابر خطاهای الکتریکی و خرابی تجهیزات، به صورت اتوماتیک خاموش شوند.

فیوز های مینیاتوری به طور گسترده ای به عنوان اجزای ایزوله در محیط های خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند. آنها بخشی از خانواده وسیع تری از قطعات قدرتمندتر جریان شکن را تشکیل می دهند.

قیمت و خرید فیوز مینیاتوری

اجزای فیوز مینیاتوری

نحوه عملکرد فیوز مینیاتوری چگونه است؟

جریان بیش از حد باعث می شود که نوار دو فلزی درون فیوز ها گرم شود، خم شود و از بین برود. این عمل یک کلید را آزاد می کند که نقاط تماس الکتریکی را از هم جدا می کند تا قوس (تخلیه الکتریکی) را محدود کند. قوس توسط یک نوار فلزی عایق به نام کانال قوس تقسیم شده و خنک می شود. پس از رفع عیب و تنظیم مجدد فیوز ها آنها دوباره شروع به کار میکنند.

یک فیوز مینیاتوری برای محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه طراحی شده است. اینها با استفاده از فرآیندهای جداگانه شناسایی می شوند. حفاظت اضافه بار توسط نوار دو فلزی با استفاده از عملیات حرارتی ارائه می شود، در حالی که حفاظت از اتصال کوتاه توسط سیم پیچ قطع از طریق عملیات الکترو مغناطیسی ارائه می شود.

اگر تخلیه به ویژه زیاد باشد، فیوز خیلی سریع – در یک دهم ثانیه – خاموش می شود (فعال می شود). هنگامی که جریان اضافه به محدودیت های ایمنی نزدیک تر است، قطعه کندتر پاسخ می دهد.

انواع فیوز های مینیاتوری

مدل های مختلفی از فیوز های مینیاتوری در بازار موجود است که آنها را “تیپ” مینامند  تیپ A، B، C، D، K و Z. با این حال، سه تیپ اصلی تیپ B، تیپ C و تیپ D هستند. هر کدام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به قدرت احتمالی الکتریکی پاسخ دهند. افزایش در تنظیمات مختلف این تغییرات معمولاً به عنوان «منحنی سفر» شناخته می‌شوند، اما می‌توانند به‌عنوان ویژگی‌های ترک یا ویژگی‌های جریان اضافه نیز شناخته شوند.

خرید فیوز مینیاتوری تیپ BوC

مدل های تخصصی فیوز مینیاتوری

تیپ K : هنگامی که جریان به هشت تا دوازده برابر حداکثر توصیه شده برسد، این نوع فیوز ها خاموش می شوند. تیپ K انتخاب خوبی برای موتور هستند.

تیپ Z : این نوع فیوز های مینیاتوری بسیار حساس هستند و زمانی که جریان از بار نامی تنها دو تا سه برابر بیشتر شود، خاموش می شوند. آنها با دستگاه های ظریف تر مستعد اتصال کوتاه مانند نیمه هادی ها استفاده می شوند.

برای انتخاب فیوز مینیاتوری مناسب با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

فیوز های مینیاتوری بر چه اساس طبقه بندی میشوند؟

فیوز ها بر اساس تعداد پل و آمپر طبقه بندی میشوند و هر کدام مناسب کار های سنگین یا سبک خاصی است که باید قبل از خرید فیوز میناتوری باید از یک متخصص در این باره کمک بگیرید.

برند های فیوز مینیاتوری

امروزه شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید قطعات برق صنعتی فعالیت دارند و فیوز مینیاتوری نیز از این موضوع مستثنی نمیشود.

در نظر داشته باشید هر فیوزی که تهیه میکنید حتما به گارانتی آن توجه کنید.

برخی از بهترین برند های فیوز مینیاتوری:

  1. اشنایدر
  2. هیمل
  3. هیوندای
  4. دورمن اسمیت
  5. لگراند
  6. کانل

برند های دیگری نیز در بازار وجود دارد اما پیشنهاد ما خرید فیوز مینیاتوری هیمل است که میتوانید از تپش نیرو با گارانتی 12 ماهه تهیه کنید.

سوالات متداول

چگونه فیوز های مینیاتوری را تست کنیم؟

برای تست فیوز مینیاتوری پس از نصب، به یک ولتاژ سنج قابل حمل مناسب از یک سازنده معتبر نیاز دارید. متخصصان برق همچنین توصیه می کنند قبل از نصب مکانیسم سوئیچینگ فیوز مینیاتوری ها را به صورت دستی بررسی کنید. به طور معمول، درجه فشار بیشتری برای باز و بسته کردن مدل‌های قابل اعتمادتر مورد نیاز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *