الکتریکی

آشنایی با کلید(فیوز)مینیاتوری هیمل(آپدیت تابستان1401)

کلید یا فیوز مینیاتوری چیست؟

در هنگام تعمیر و نگهداری تاسیسات برقی، قطع جریان برق برای جلوگیری از آسیب به افراد و تاسیسات ضروری می باشد. به همین منظور، استفاده از کلید یا فیوز مینیاتوری بسیار اهمیت دارد. روشن و یا خاموش کردن کلید مینیاتوری به صورت دستی بوده و با قرار گرفتن در حالت ON اتصال برقرار می شود.

خرید فیوز مینیاتوری

کلید مینیاتوری هیمل، از سیستم برقی در برابر جریان اضافی محافظت می کند. به عبارت دیگر، زمانی که جریان بیشتری از منبع وارد سیستم برق شود، بی متالی که در فیوز مینیاتوری هیمل وجود دارد، گرم شده و با خم شدن، باعث آزاد شدن ضامن می شود. در این شرایط، اتصال سیستم به برق جدا شده و از کار می افتد. در هنگام اتصال کوتاه نیز، همین اتفاق در کلیدهای مینیاتوری هیمل رخ می دهد. علاوه بر این، این کلیدهای مینیاتوری، از ایجاد جرقه نیز جلوگیری کرده و در صورت وقوع، جرقه را سریع خاموش می کنند.

خرید کلید مینیاتوری هیملکلید مینیاتوری هیمل

حتما بخوانید:خرید لامپ مناسب و باکیفیت

ویژگی های کلیدهای مینیاتوری هیمل

از کلیدهای مینیاتوری هیمل در شرکت ها و ادارات، منازل، بیمارستانها، تابلوهای برق صنعتی و سیستم های مختلف صنعتی به وفور استفاده می شود. کلیدهای مینیاتوری هیمل در انواع مختلف تولید شده و جریان آنها از 1 تا 125 آمپر متغیر است. این کمپانیِ اسپانیایی، تمام فیوزهای مینیاتوری خود را مطابق استاندارد IEC60898-1 و با کیفیتی بسیار مرغوب تولید می کند.

همچنین، فیوزهای مینیاتوری هیمل با قدرت قطع KA6 هم برای مصارف خانگی و هم برای مصارف صنعتی، مورد استقبال قرار می گیرند. این فیوزها با داشتن 3 تیپ منحنیِ قطع شامل B,C و D، یکی از برندهای معتبر در بازار لوازم الکتریکی می باشند.

محصولات هیمل

انواع کلیدهای مینیاتوری

کلیدهای مینیاتوری بر اساس نیاز تاسیسات برقی، دارای انواع مختلفی می باشند. کلید مینیاتوری تیپ B یا تند کار، اضافه جریان را تا 5 برابر تحمل کرده و برای مصارف خانگی بسیار مورد توجه است. کلید مینیاتوری تیپ C یا کند کار، قابلیت تحمل جریان اضافی تا 10 برابر را داشته و همین قابلیت باعث استفاده ی فراوان آن در تاسیسات صنعتی می شود.

حتما بخوانید:خرید محافظ برق مناسب+معرفی برند های برتر(آپدیت تابستان1401)

تنوع بینظیر به همراه کیفیت با هیمل غول چینی!

کلیدهای مینیاتوری هیمل بیشتر از این دو نوع می باشند. اما به جز این دو نوع، کلیدهای مینیاتوری دارای انواع دیگری نیز بوده که یکی از آنها کلید مینیاتوری تیپ D است. این نوع کلید مینیاتوری دارای تحمل بسیار بالایی بوده و بیشتر در موتورهایی که بار مصرفیِ زیادی دارند، استفاده می شود. دسته ی دیگری از کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای مینیاتوری تیپ K بوده که به کلیدهای قدرت نیز معروف هستند. برای محافظت از مدارات پرقدرت و ترانسفورماتورها در تاسیسات برقی، استفاده از این نوع کلیدهای مینیاتوری رایج است. حساسیت بالای این نوع کلیدها به جریان اضافی، باعث قطع به موقع مدار و در نتیجه سالم ماندن تجهیزات می شود.

کلیدهای مینیاتوری تیپ Z، نوع دیگری بوده که به صورت تند کار طراحی شده اند. این کلیدهای مینیاتوری تندکار بسیار حساس بوده و به خاطر سرعت بالای قطع مدار، از آنها به عنوان کلیدهای زود‌قطع نیز یاد می شود. برای جلوگیری از ایجاد آسیب در تجهیزات بسیار حساس، استفاده از این نوع کلیدهای مینیاتوری توصیه می شود.

برای خرید فیوز مینیاتوری کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *