الکتریکی

پولمو هدر بدم یا برای انتخاب لامپ باکیفیت زمان بزارم؟

امروزه استفاده از لامپ های ال ای دی در تمام جهان به صورت عجیبی فراگیر شده است و تقریبا در تمامی خانه ها و شرکت ها از این نوع لامپ های مقرون به صرفه و با طول عمر بالا استفاده میکنند.

اما مانند تمامی محصولات دیگر که در آن هم کالای بی کیفیت وجود دارد و هم کالای با کیفیت در مورد لامپ های ال ای دی نیز این موضوع صدق میکند و هنگام خرید لامپ باید به نکات زیادی توجه داشت که سه مورد از آنها را بیان میکنیم.

خرید لامپ

1. میزان روشنایی و رنگ نور‌ ثابت

لامپ های ال ای دی  قادر به تولید رنگ در تمام طیف های رنگی هستند. بهترین گزینه روشنایی برای خانه یا محل کار شما رنگ ملایم و آفتابی یا مهتابی است. در حالی که رنگ روشن به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، مهم است که همه لامپ های ال ای دی  شما از نظر میزان روشنایی و  رنگ ثابت باشند. لامپ های ال ای دی باکیفیت با دمای رنگ یکسان، هنگام نصب، همگی از نظر رنگ ثابت به نظر می‌رسند. لامپ های LED با کیفیت پایین تر از نظر رنگ ناسازگار خواهند بود، حتی اگر به عنوان دمای رنگ یکسان به بازار عرضه شوند. هنگامی که به دنبال لامپ های ال ای دی هستید، از فروشنده یا متخصص بخواهید تا ثبات رنگ لامپ را بررسی کند.

حتما بخوانید : انواع لامپ | تمام آنچه نیاز است بدانید!

2. سیستم مدیریت حرارتی

بخش بزرگی از تعیین کیفیت لامپ ، نحوه مدیریت گرما توسط لامپ است. ال‌ای‌دی‌ها گرمای کمتری نسبت به لامپ رشته‌ای یا فلورسنت معمولی منتشر می‌کنند، اما در کل گرما ایجاد می‌کنند. برای اینکه طول عمر بیش از 50000 ساعت خود را داشته باشند، باید گرما را به طور موثر و کارآمد از لامپ خارج شود. لامپ های ال‌ای‌دی با کیفیت از سینک‌های حرارتی فلزی با پره‌ها برای بیرون کشیدن و ذخیره گرمای تولید شده توسط نور استفاده می‌کنند. ال ای دی های ارزان قیمت ممکن است از فن ها یا هیت سینک های پلاستیکی برای حذف گرما استفاده کنند. این روش‌های مدیریت گرما به احتمال زیاد شکست می‌خورند و طول عمر نور را کاهش می‌دهند.

حتما بخوانید : لامپ چند وات برای هر اتاق تهیه کنیم؟

3. جهت نور

لامپ های رشته ای و فلورسنت نور 360 درجه ساطع می کنند. این به این معنی است که شما نور را در مکان هایی می تابانید که به آن نیاز ندارید. اما لامپ های ال ای دی از تراشه هایی تشکیل شده اند که نور را در جهت خاصی می تابانند. سازندگان از لنزها بر روی تراشه ها برای گشاد یا باریک کردن پرتو نور ال ای دی استفاده می کنند. قبل از خرید حتماً در مورد رتبه بندی پرتو نور LED تحقیق کنید.

لامپ ال ای دی با کیفیت را در تپش نیرو پیدا کنید!

فروشگاه اینترنتی تپش نیرو انواغ لامپ ها را در ابعاد و وات های مختلف در دسترس مشتریان قرار داده تا با خیال راخت و بدون دغدغه و با قیمت مناسب و همینطور گارانتی معتبر خرید لامپ را انجام دهند و هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *